Wednesday, February 21, 2007

5k naar 10k les 17

Kijk, de Nike+ site heeft weer wat nieuws, nu hou ik niet enkel mijn afstanden en tijden bij, maar kan ik ook mijn routes tekenen dankzij de ingebouwde google maps op de Nike site en ze met anderen delen.

Omdat het vandaag een lang stuk van 50 minuten werd, wou ik wel eens wat nieuws proberen, een grote omloop wou ik maken, te vertrekken vanop de parking in het park. Na een blik op mijn stratenkaart zag ik onmiddellijk wat ik wou doen, ik ken de omgeving op mijn duimpje en weet dat de hellingen daar lang maar niet overdreven in hoogteverschil zijn, mooi voetpad, geen druk verkeer en geen of weinig verkeerslichten, ideaal om een lange afstand te lopen.
De afstand paste perfect, op dat vlak was het uiteindelijk een wilde gok, maar nog voor ik terug aan de wagen was, waren mijn vijftig minuten om.
Zo was het eens wat anders en kan ik mijn benen toch wat beter gewoon laten worden aan een harde ondergrond, voor volgend jaar, weet je wel, de Firecracker race!
Geen wilde dieren maar wel af en toe een andere loper, jogger of mama met buggy, dit zal ik zeker nog zo nu en dan eens doen. Een goeie negen kilometer heb ik er vandaag opzitten.

Ge ziet, ik kom langzaam maar zeker dichter bij de 10 kilometer.

Labels: , , ,