Wednesday, February 07, 2007

5k naar 10k les 13


Nu Benjamin met zijn dikke snottebellen weer welgezind naar school trekt, ben ik opnieuw vrij om te doen en te laten wat ik wil. Gisteren rende ik van acht tot twee aan een stuk door in het huis, met zijn tweetjes kuisten we dat de vonken eraf vlogen, alle bedden, slaapkamers, badkamers en alle andere kamers verdeeld over drie verdiepingen kregen een serieuze beurt, dus aan lichaamsoefening had ik zeker niet te kort, ik zou Elianes pedometer wel eens willen lenen op zo'n dag!

Pietje Precies als ik ben, is mijn loopschema van drie lessen per week op een rijtje met telkens een dag tussen natuurlijk naar de vanen, daarom twijfelde ik of ik nu gewoon twee 'oude' lessen zou herhalen om volgende week met een schone lei te kunnen starten, maar mijn agenda toont me dat ik volgende maandag meega op fieldtrip met Helenas klas, zodat ik ook die dag hoogstwaarschijnlijk niet aan de loop zal geraken. Op zich niet erg omdat ik de dag voordien toch in alle vroegte zal meelopen met die befaamde Firecrackerrun, 'met' Evys fluovestje aan, want dat was beloofd, maar ook volgende week zal dus een beetje uit schema zijn.

Daarom heb ik maar terstonds al mijn perfectieprincipes opzij gezet en ben ik gewoon voor de volgende les gegaan, nummer 13.

Een fluitje van een cent, dertig minuten lopen, als een ondertussen ervaren atleet (dat zegt Evy toch!) is dit niet meer moeilijk. Als een echte loopster begin ik er niet aan vooraleer ik me wat heb opgewarmd, wat heen en weer huppelen tot ik begin te puffen en het warm krijg en dan wat stretchen zoals me ondertussen in de podcast is geleerd doen het om er daarna volledig tegenaan te kunnen gaan, ook achteraf heb ik nog een eindje goed doorgestapt om af te koelen en heb ik de benen een paar keer op de bumper van de truck gelegd om te stretchen.

Omdat het nu toch maar 30 minuten waren probeerde ik wat aan mijn snelheid te werken, met komende zondag in het oog kan dat geen kwaad als ik zie dat de eerste vrouw in de 5k run van vorig jaar eindigde op 18:35 min! Dat haal ik nooit, ik blijk nog steeds een ronde dertig minuten nodig te hebben om 5 kilometer af te leggen. Als ik daar met de nodige adrenaline op zondag vijf minuten zou kunnen afpeuteren dan zou dat geweldig zijn, maar meer forceren durf ik niet, stel dat ik door te snel van start te gaan het niet zou volhouden, dat zou pas een afknapper zijn!

Labels: , ,