Monday, January 29, 2007

5k naar 10k les 10

De foto heb ik van deze site, om maar te tonen dat ik op dit weggetje drie keer per week aan't rennen ben. Wie graag aan mountainbiken doet moet zeker eens naar hun filmpjes kijken ook, ik krijg er zelf al heel veel zin in. Misschien schrijf ik me nog wel eens in bij deze locale club, ondertussen goed in vorm aan't komen, ik fiets graag en de camera in de rugzak, waarom niet he?
Ik blijf absolute favoriet van die podcasts van Evy, het blijft aangenaam, afwisselend en ontspannend. Zo had ik deze ochtend helemaal geen zin om ervoor te gaan, maar mijn dagelijkse gewoonte is reeds sterker dan mezelf en gehesen in loopkledij en met de iPod bij de hand bracht ik de kinderen naar school om dan op de terugweg te stoppen in het National Park. Maar het regende (een heel klein beetje) en ik voelde me net nog niet fris genoeg om al nat te worden, daarom reed ik recht naar huis. Ik zou wat later lopen, Eveline had geen school vandaag maar wel waterpolotraining van tien tot twaalf en aangezien ik ze toch moest brengen en weer ophalen heb ik het in tussentijd gedaan.

Goed idee, bleek later, geen zon en dus ook niet te warm maar ook geen regen meer maar wel meer wandelaars en een schoolbus vol met lagere schoolkinderen, drukker dan ik gewoon ben van de vroege uurtjes, mijn decor zag er helemaal anders uit en dat was eens een leuke afwisseling. De paden lagen er nat en modderig bij en mijn loopschoenen hingen al snel vol. In de verte het uitzicht op de besneeuwde bergtoppen met heel duidelijk zicht op de sneeuwgrens.

Ik verwachtte me aan een stevige les en daarom twijfelde ik aanvankelijk of ik misschien eens de laatste week zou overdoen, zo zou mijn lichaam wat langer tijd krijgen. Maar nieuwsgierig als ik ben speelde ik toch maar de volgende podcast af en toen bleek dat het enkel maar een stuk van 30 min. lopen was, eigen tempo en geen versnellingen. Makkelijk dus. En weet je wat, in dat half uurtje liep ik stipt 5 km.! Hoe kon ik het passen!

Labels: , ,