Saturday, January 27, 2007

hoe vang ik licht?

De fotografieles was een uurtje vroeger gedaan dan voorzien en spijtig dat ik dat dan vind!
Alles is zo erg interessant en spannend, maar dat ligt vast aan mezelf want vandaag hebben we de hele technische kant van de camera doorgenomen, droge theoretische stof dus. Over de gebruikte films en hun lichtgevoelige laag, over het reflecterende licht komende van ons object, over de sluitertijd en het diafragma. Het hoe en wat en waarom. Onze eigen camera mochten we zonder schroom betasten en uitproberen, zonder film welliswaar en als huistaak moeten we daaraan alles weten zitten en kunnen gebruiken tegen de volgende les want dan gaan we naar de dierentuin van de school. Een zoo waar je de opleiding dierentemmer kan volgen en waar dieren getraind worden als potentiele acteurs, ze kunnen dan al eens oefenen op ons zwart-wit filmrolleke.
En als ik dan thuis kom en ze lieten een stukje zelfgemaakt quiche voor me over en het hele huis ligt er netjes en opgeruimd bij en iedereen is nog steeds content en tevree, dan voel ik dat het goed is.

Labels: ,