Thursday, February 01, 2007

kippenboutjes+appelmoes+


frietjes.
Dat gaan we vanavond eten.
Niets speciaals natuurlijk!

De boutjes heb ik vanochtend in de pan gebakken en liggen nu in groten getalen te sudderen in de crockpot tot vanavond na zessen. Een supergroot pak wat een gewoon gezin in vier kan delen om te diepvriezen. Ik maak ze uit gemak allemaal tegelijk klaar in de hoop dat we morgen nog een portie zullen hebben, maar nu al weet ik dat die kans bijzonder klein is. Net als gisteren, toen maakte ik in dezelfde crockpot rode kool met appeltjes klaar, dat is zeker voor drie keer dacht ik. Nee hoor, een klein beetje is er maar overgebleven, die hongerige wolven hier vreten maar al te graag onze typische oude gezinsgerechtjes.

De appelmoes erbij is kant en klaar gekocht, "organic" wat staat voor biologisch en altijd kies ik zonder toegevoegde suikers, zo smaakt hij het meest naar de appelmoes die ik zelf maakte met de appeltjes uit onze doorslaartuin.

En het liefste eten ze daar frietjes bij, maar een frietpot schaf ik me hier niet aan, tenzij ik er eentje tegenkom die opgewassen is tegen ons gezinsvolume. Diepvriesfrietjes vinden we ook maar niets, trouwens voor onze hoeveelheid ook geen beginnen aan.
De oplossing komt van bij de In-N-Out Burger, die frietjes zijn dik en lekker. Ik rij dan met de Chevy langs het raampje en bestel enkel en alleen voor elk een portie friet, daar vinden ze dat maar raar, maar wij niet. Zo hebben we ook lekkere frietjes alsof ze van de frituur om de hoek komen, geen enkel smaakverschil en even goedkoop en makkelijk!
Voor wie graag wat meer wil weten over die crockpot, hier en hier, met heerlijke discussies over de pros en contras!

Labels: ,