Wednesday, January 10, 2007

5k naar 10k les 3


En niemand die kan zeggen dat ik vals speel he! Het staat er allemaal op, want het grafiekje dat ik haal van mijn nike+ account liegt er niet om.

Vooreerst heb ik mijn loopdagen verandert, in de plaats van zondag-dinsdag-donderdag is het vanaf vandaag vrijdag-maandag-woensdag, telkens in de ochtend. Waarom? Eerst en vooral omdat vanaf gisteren, dinsdag mijn wekelijkse officiele kuisdag is geworden omdat ik het geluk heb om terug wat hulp in huis te hebben en omdat het meisje op dinsdag komt en ik dan ijverig meehelp, op die dag heb ik al beweging genoeg in een huis met drie verdiepingen, ons tweetjes doen wij het blinken van onder tot boven.
Plus moet ik nuniet meer extra vroeg uit bed op zondag, een niet te onderschatten tweede reden!

Derde les, weer een beetje variatie. Het begon allemaal met 10 minuten rustig inlopen, ondertussen moest ik met mijn armen zwaaien en tussendoor ook eens een minuutje huppelen, ik moet toegeven dat ik het wel wat lastig had om daar in mijn eentje wat 'onnozel' te doen, mijn bewegingen waren dus maar flauwtjes en zo onopvallend mogelijk, Evy zou niet content zijn als ze me bezig zag.

Daarna mocht ik stretchen, de eerste keer dat dit in een les is ingebakken, leuk, Evy legt uit wat ik moet doen. Drie keer elk been op een meter hoogte leggen en tot tien tellen, makkelijk toch! Vandaar het dieptepunt in de grafiek!

Daarna waren mijn benen als elastieken en verliep het lopen weer als vanzelf. 25 minuten nu, met tussendoor een drietal keer een versnelling ingebouwt die 30 seconden mocht duren. Ik deed mijn best, maar die ene keer versnellen en bergop bracht me toch eens buiten adem!

Daarna nog eens 10 minuten uitlopen, zo net niet stappen maar ook niet echt doorlopen, volgens mijn grafiekje heb ik dat ook niet zo best gedaan, het lijntje blijft bijna horizontaal hangen, het had moeten zakken.

En nu de douche in, want er staan nog belangrijke dingen op het programma.

Labels: , , ,