Thursday, December 28, 2006

start to run les 27

eino
Applaus voor mezelf!
Ik heb het heelhuids gehaald, de allerlaatste les van reeks 1.
En dit zonder butsen of builen, zonder zere plekken of deuken.

Maar met heel veel plezier en enthousiasme.


Ik zou het iedereen aanraden om te proberen, echt waar. Zelfs al heb je nog nooit aan sport gedaan, heb je net een gezin op de wereld gezet, heb je een drukke baan en vriest het dat het kraakt, doe mee met Evy en de wereld gaat er plots veel beter uitzien!

Ook al had ik bij het opstaan soms eens het 'bah' gevoel, eens de podcast door mijn oortjes zoemde, was ik weer helemaal in happy-land.
Ook al was het eens wat kouder, mijn muts hield mijn hoofd toch lekker warm.
Ook al dacht ik dat ik op zondag thuis hard nodig was, eens ik de deur uit was wist ik wel dat ze het zonder mij ook wel zouden redden.
Ook al had ik eens wat minder tijd, wat harder doorlopen deed al snel wonderen.
Ook al geloofde ik niet in mijn kunnen, deze podcast heeft bewezen van wel!

En het was nog heel erg leuk om te doen ook.

Ik voel me beter in mijn vel, mijn buikje hangt al veel minder los, de bilspieren voelen alweer strakker en Bert die zegt dat je het al goed kunt zien!

Ik zal dus zeker verder doen, "beloofd Evy!"

Vandaag bestond de les weer uit 10 min. lopen, een minuutje wandelen en dan 20 min. lopen. Evy zegt dat ik er nu klaar voor ben om de 5 km. helemaal aan 1 stuk te lopen. Alleen weet ik niet hoe ver dat nu is.

Ik zal dus mijn kerstgeschenkje van de kinderen eens gaan uitproberen, het Nike + iPod Sport Kit, die registreert dan mijn tijd, afstand, verbrandde calorieen en kan ik mijn gehele loophistorie bijhouden. Daarmee zal ik gaan lopen MET leuke muziek op de iPod. Eens de kinderen weer naar school zijn, begin ik met de tweede reeks, van 5km. naar 10km.

Ondertussen ren ik rustig en lustig verder, drie keer per week, zodat ik in februari die firecracker run in LA kan meelopen en ik er ook klaar voor ben om in april met mijn vijftienjarig atletieknichtje samen in de bergen en het strand te rennen. Goed idee?

Labels: , ,