Tuesday, December 26, 2006

start to run les 26

Begint de titel wat eentonig te gaan klinken? Ik vind van wel, maar wanhoop nog niet want overmorgen is het de laatste keer, dan zit de hele eerste reeks van 0 naar 5 km. er helemaal op, dat wil zeggen dat ik die vijf dan ook aan een stuk ga kunnen lopen, ongelooflijk vind ik het van mezelf, als huisvrouw van 42 met vijf kinderen ben ik zomaar plots helemaal op mijn eentje beginnen lopen.
Ik heb iets tegen weegschalen, toch kan ik het niet laten er af en toe eens voorzichtig op te gaan staan. We hebben zo nog een eenvoudig, goedkoop model, eentje met zowel de kilo's als de amerikaanse ponden, maar zelfs deze blijft steeds op zijn zelfde cijfer staan, geen gram verschil. Ik voel me beter, slanker en fitter, zal ik me dan maar geen zorgen maken over die kilo's?
Raar maar waar, de les was identiek als de dinsdagles van vorige week, eerst een stuk van 10 min. en dan 2 keer een stuk van 12 min. met telkens een minuutje wandelen tussendoor. Gek is dat als ik bedenk dat ik volgende keer 1 enkel lang stuk zal moeten lopen. De uitleg is vast te zoeken hoe je lichaam zichzelf langzaam opbouwt en sterker maakt zonder het te gaan overbelasten en uit te putten. We zullen zien.
Het was gelukkig niet meer zo warm als vorige zondag, een beetje bewolkt en ik ging er vroeger in de ochtend op uit en dat ging alvast veel en veel beter!

Labels: