Sunday, January 07, 2007

5k naar 10k les 2


Een mooie zondagochtend, te schoon weer om binnen te blijven, ook voor de anderen, dus lok ik ze mee de wagen in en rijden we richting kust. Eveline was al eerder vertrokken voor een dagje surfen in Ventura, wij gingen de andere richting uit, zuidelijk naar Zuma in Malibu, daar is een langgerekt wandelpad langs de kilometerslange parking die langs het strand ligt. Nu het winter is liggen die er beide verlaten bij. Een prachtig warme dag maar een veel te sterke wind, zo erg zelfs dat het opwaaiende zand snijdt in ons gelaat. Mijn jasje zwierde ik al rap rond mijn heupen en op het einde liep Ben het laatste stukje met me mee.

Ik liep van het ene uiterste tot het andere en dan weer terug, dan nog een klein beetje verder en toen zat de hele les erop, 35 minuten aan 1 stuk doorlopen, rustigaan op mijn eigen tempo. Het verwondert me nog steeds hoe ik niet meer buiten adem raak, het is nu de vermoeidheid in de benen die me op het einde doet aftellen, op deze verharde weg deed zich dat vandaag beter voelen dan ik anders op de zanderige paden blijf. Het was mijn allereerste keer dat ik een hele workout uitgelopen heb zonder hoogteverschillen, volledig plat dus.
Ik was dus best benieuwd naar de resutaten op mijn iPod:

Die 35 minuten lopen op het platte geeft me een afstand van 5,63 km met een gemiddelde van 6,17 min. die ik nodig heb om 1 km af te leggen.
Ik neem me voor om eens meer op zo'n recht pad te gaan lopen, kan ik beter mijn vooruitgang beoordelen, die grafiekjes op de nike site zijn echt heel plezant.
Toch wel leuk om nu al een klein overzichtje te hebben van de vier keer dat ik met de nike+ loop, ik ben echt content.

Labels: , , , , ,