Thursday, November 30, 2006

start to run les 15

Het was opnieuw een zware les van grenzen verleggen en aan de conditie bouwen, maar ik heb het weeral gehaald. Een totaal van bijna 36 min.
Het begon allemaal met een stuk van 2 min. lopen en dan 2 min. wandelen om op te warmen. Toen ging het ineens naar 4 min. lopen en weer 2 min. wandelen om te recuperen, daarna werd het 5 min. lopen, 6 min. lopen en 7 min. lopen met telkens 2 min. ertussenin om op adem te komen, tijd om te chillen of om af te koelen, zoals Evy dat noemt.
Pff... gelukkig beloofde ze dat het volgende keer wat rustiger wordt.
Onderweg kwam ik opnieuw die twee coyotes tegen, terug op dezelfde plaats en ook liepen ze dezelfde richting uit. Ik krijg een donkerblauw vermoeden dat ik hen daar verstoor, het is tenslotte op een zeer smal en minder gebruikt weggetje met aan weerszijden bosjes struiken, waarschijnlijk liggen ze daar ergens te rusten en kom ik te dichtbij zonder het zelf te beseffen. Misschien moet ik deze kant wat gaan vermijden.
Een ijskoude wind gierde langs mijn oren, met moeite kon ik de podcast horen, mijn handen voelden koud en mijn haren waaiden meedogenloos voor mijn ogen. Blijkbaar is de herfst of de winter ingetreden, nog steeds zonnig bij een staalblauwe hemel, amper een druppel nat, maar echt een gure wind. Het was sinds Belgie dat ik die zo hard heb voelen blazen en nu begreep ik ineens weer waarom ik me daar zoveel moeilijker kon motiveren om in blote billen te gaan rondrennen. Volgende keer draag ik een muts en handschoenen.
Ik hoorde van de juffen dat de kinderen gisteren op de speelplaats allemaal in 'clusters' of groepjes bijeen stonden om elkaar warm te houden. Ook bij hen blies die gure wind door alles heen. We zijn hier tenslotte niet zo warm aangekleed, geen onderlijfjes, geen dikke jassen en soms nog met blote voeten in flip flops.
Ben dan vandaag maar op mutsen en handschoenen jacht geweest, toffe dingetjes heb ik gevonden, zo van die kleine beanie mutskes en van die handschoentjes waarvan je de vingertjes kan ontbloten door het wantje in mutsvorm om te draaien en alles voor amper $1.95 stuk! Ideaal voor de koude uurtjes als de zon onder is.

Labels: