Monday, November 27, 2006

foodblog for 1 week

Dan eindelijk het resultaat van 1 week alles wat ik consumeerde te fotograferen.






Ik dacht dat ik nog vrij bewust at, maar tijdens het bewerken van de foto's ben ik geschrokken hoeveel 'slechte' dingen ik ben tegengekomen, mijn brein doet dus duidelijk aan selectief memorizeren. Soms sloeg de twijfel toe of ik die zoete, caloriehoudende foto's er niet stiekem vantussen zou kunnen houden, niemand die het zou weten, behalve dan mijn kinderen. Maar eerlijk is eerlijk, dus staat hier de ongecensureerde versie van mijn brandstof inname van vorige week. Geen wonder dat mijn gewicht excact hetzelfde is gebleven!

De dino chicken nuggets van maandag zijn Ben zijn favoriet, de Italian sausage van dinsdag vinden ze allemaal lekker, de quiche van woensdag was improvisatie met de restjes van broccoli en worst, eentje was geentje want hij was in een wip verdwenen. Woensdagavond gingen we uit eten als verrassing voor Alex' verjaardag bij Buca di Beppo. Donderdag was het Thanksgiving, maar voor ons dit jaar geen kalkoen, vrijdag vertrokken we al vroeg naar Legoland en ben ik het fotograferen helemaal vergeten. Zaterdag werd de tagliatelli het tweede gelukte experiment van de week en zondag typeerde zich door de hamburgers, "the American way", voor ons onverwacht Japans blitsbezoek.
Bewust eten begint bij de bewustwording van wat je allemaal eet. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Het fotograferen alleen al heeft me flink afgeremd voor de snelle, onzichtbare tussendoortjes.

Labels: