Thursday, November 23, 2006

start to run les 12

Whaaw, weeral de laatste les van de week, de vierde al!
Al vroeg werd ik wakker en nog wel als eerste van de hele bende, snel mijn loopbroek aan, topje, loopschoenen en ook een dun vestje want het voelde nog frisjes aan.
Een vrije dag door Thanksgiving dus blijf ik weer in de buurt. Helena vergezelt me opnieuw samen met een buurvrouw die ook wel zin had om voor de grote feestmaaltijd alvast wat calorieen te gaan verbranden. Gezellig zijn we dus met zijn drietjes vertrokken richting wandelpad.
Na tien minuten wandelen en kwebbelen zijn we eraan begonnen, de afspraak was dat ze zouden meelopen zolang ze het konden bijhouden, word het te zwaar dan gingen ze gewoon verder wandelen, zij hebben ten slotte de voorgaande trainingen niet meegedaan en zelf wil ik toch ook netjes de les kunnen uitlopen. Okay, daar gaan we dan:
Het begon weer rustig met 1 min. lopen als opwarming en dan een minuutje flink doorwandelen, daarna 2 min. lopen gevolgd door 2 min. wandelen, toen werd het twee keer 4 min. rennen met daartussen 3 min. uitwandelen om weer op adem te komen en als laatste stukje 5 min. lopen en afsluitend met enkele minuutjes uitwandelen. Geen coyotes onderweg, wel een hele boel zeer verse coyote drolletjes en af en toe een konijn dat vanop het pad de struiken inspringt. Mijn twee vergezellende lopers zijn na de eerste vier minuten gestopt en hebben het hele stuk teruggewandeld, zelf liep ik nog een heel eind verder en heb ze in de terugweg netjes weer ingehaald. Het deed ferm deugd te ondervinden dat mijn conditie al zo goed geworden is dat ik de hele les probleemloos kan uitlopen en mijn toch wel erg sportieve buurvrouw niet!

Labels: