Monday, March 09, 2009

Laatste dagen voor de marathon

Serrano Valley in de vroege ochtend op onze eerste 'zomeruur'dag. We kwamen al van ginder heel in te verte, liepen de hele tijd bergop met deze mooie vergezichten als beloning.

'k Ben waarschijnlijk nog nooit in zo'n goeie vorm geweest als nu, ik voel dat ik 'piek'. Dat wil zeggen dat ik hard getraind heb, zowel met lopen als met heel veel crosstraining, tot op een plateau dat ik nu wil houden tot aan de marathon. Er wordt niet meer hoger gemikt maar nu zijn het enkel onderhoudstrainingen terwijl ik ondertussen kan uitrusten en al mijn energietanken kan vullen tot het randje. Ik ben zo blij de hele voorbereiding blessurevrij te zijn doorgekomen! Toch liep ik met mijn trailrunnersmaatje Michelle zondagochtend nog een twaalf mijl ( =20km ) in de bergen en gek hoe comfortabel en makkelijk die twee uur en een half aanvoelen na al die urenlange looptochten van de afgelopen weken, pas dan voel je maar hoe ver je de grenzen van het kunnen hebt kunnen opschuiven. Een menselijk lichaam is toch wel een zeer wonderlijk iets hoor.
Ja, ik ben klaar voor mijn driedaagse eilandvakantie. Vandaag was het nog uitgebreid kuis- en wasdag, morgen loop ik na de 'core fusion' klas nog een keer in het park, Michelle wil de waterval zien en ik kan het niet laten dat morgen nog een keer te lopen met haar, misschien gaan we nog net ietsje verder tot aan de oude ranch, enkel nog een stenen schouw schiet ervan over en een begraafplaats gebouwd in het jaar tachtig, een magische plekje in het midden van de wildernis, een alleen op de wereld plaatsje op een doordeweekse dag.
Woensdag hou ik helemaal als no-sport dag.
Donderdag nog een keer een uurtje 'core fusion' (kwestie van de rug en buik goed sterk te houden) daarna een half uurtje loslopen en dat is het dan.