Saturday, January 24, 2009

5 mijl vandaag en 16 morgen


Vanaf vandaag begin ik ook erg langzaam een "back to back" weekend op te bouwen, dat wil zeggen lopen zowel op zaterdag als op zondag. Voor afstanden langer dan een marathon is dat noodzakelijk om de nodige "mileage" of trainingskilometers te halen. Tot aan de marathon zelf betekent dit voor zaterdag slechts vijfenveertig minuten op de loopband in de gym, daar heb ik het best de snelheid en loopvorm onder controle want dit mag geen uitputtertje zijn. En aangezien het miezerde buiten was dat mooi meegenomen.
Morgenochtend wordt het erg vroeg opstaan om tegen halfzeven te kunnen starten in Topanga voor een lange 16 mijl waarvan ik er dertien met de trailrunners loop maar halverwege een extra toerke doe van 3 mijl, daarna zal ik de groep vast niet meer kunnen inhalen. Daarom heb ik me voorzien, heb ik 'trail'mapjes uitgeprint en in geel mijn route gekleurd. Ook heb ik een grotere 'fuelbelt' gehaald, die met twee drinkflesjes zal nu niet genoeg zijn, nu heb ik de dubbele capaciteit. Want zo gaat dat als je in de wilde natuur gaat lopen, je voorziet je best goed op water, electrolyten en extra carbs, want kraantjes zijn er niet.