Wednesday, January 28, 2009

Topanga Canyon

Een foto van vorige week in Puerco Canyon, Malibu, je ziet ons hier puffen na al een volledig uur klimmen, vertrokken aan de oceaan die je achteraan de foto ziet. Sharon op kop en Louise links van me, ikzelf in het blauwe topje. Nog meer fotos van die dag hier.
Zondagochtend was er weer een heerlijke trailrun. Het werd wel erg vroeg opstaan maar het was het meer dan waard. Onderweg rij ik langs de Pacific Coast Highway, langs het water van de Stille Oceaan, nog te donker om dolfijnen, zeehonden of walvissen te kunnen zien, zelfs de hele weg geen enkel mens. Aan de achteringang van de Getty Villa in Topanga Malibu parkeerde ik mijn wagen en wachtte op de rest van de groep. Om half zeven was de afspraak. Voor het eerst zou ik slechts een deel met de groep meelopen en waar zij wederomkeer zouden maken, ging ik in mijn eentje nog een beetje verder. Het plan was 16 mijl (25,7km) en het werden er 17, nou ja, in het wild is het niet altijd makkelijk om de afstand juist in te schatten. Al snel kwam de zon op en na de regen van zaterdag hing die staalblauwe lucht vol met mooie witte wolkjes. De eerste uren liep ik vooral bergop en lette ik wat minder op de omgeving, maar op de terugweg kon ik mijn ogen amper geloven door weeral die prachtige en oneidige vergezichten over de oceaan die feeriek schitterde door de felle zon en de wolkenreflecties.
Zeventien mijl klinkt wel ver en mijn benen vinden dat tegen het einde ook meestal wel, maar als je daar loopt dan mag het wel nog lang blijven duren, zo mooi is het en zo helemaal thuis ik er me voel, zelfs helemaal in mijn eentje. Eten en drinken heb ik altijd mee, in mijn heupgordel passen nu vier flesjes en samen maken ze 1liter water en in een zakje zitten twee of drie energiegels, op deze manier hou ik het meestal wel vol. Drie en een half uur ben ik onderweg geweest en dankzij de twee voorste flesjes heb ik nu op ieder heupbeen een enorme blauwe plek, ik ben er dus niet helemaal tevreden over en moet ik nog bedenken hoe ik volgende zondag voldoende water meesleur. Achttien mijl wil ik dan lopen door het Malibu Creek park via de Reagan ranch naar Paramount Ranch, rond het Malibu lake en en nog een keer vooraleer ik terugkeer naar mijn wagen. Het is minder steil dan vorige zondag dus hoop ik het in dezelfde tijd te kunnen lopen.
Ik heb mijn Garmin Forerunner weer terug, mijn sportuurwerk met ingebouwde GPS. Het armbandje was afgebroken en had het opgestuurd naar de garmin fabriek. In garantie hebben ze het hele ding vervangen en heb ik nu weer een gloednieuwe garmin, op een week had ik het thuisgeleverd. Wat een luxe.
Je kan de 'run' van afgelopen zondag hier bekijken.