Tuesday, January 13, 2009

a running photographer

Het gebeurt wel eens dat ik mijn kleine cameraatje mee heb op zak als ik in de parken loop. Dan doe ik ook meestal mijn best om een paar kiekjes te nemen, maar dan kom ik thuis, bekijk ik ze en zijn de fotos altijd zoveel minder mooi dan ik het in werkelijkheid heb gezien en beleeft. Dan gebeurt het wel meerdere keren dat ik ze gewoonweg allemaal weer van de geheugenkaart verwijder. Het heeft niets met mijn toestelletje te maken maar alles met deze ontzettend mooie landschappen die gewoonweg niet te vatten zijn op papier. Vooral als ik daar in mijn eentje rondloop, geen zuchtje stadsvervuiling en met een driehonderdzestig graden totale perfectie rondom me. Als ik nog maar terugdenk aan afgelopen weekend, oersterke en gevaarlijke Santa Ana winden dat wel, maar met een atmosfeer zo klaar, oneindig klare vergezichten, zucht... veel te mooi.
Maar onlangs ontdekte ik de foto website van een andere loper uit mijn omgeving. Ik ken de gast niet persoonlijk, maar op zijn site herken ik steeds de plekjes waar ik ook kom en de plantjes die me ook opvallen. Zijn fotografietalent is hoog, geniet maar met me mee: Photography on the run. Thanks Gary for sharing your pics!