Tuesday, June 10, 2008

eindeschooljaarse onregelmatigheden

Zo glorieus de hele marathonperiode was, zo hectisch en emotioneel is nu de schoolse eindejaarsperiode. De kinderen zijn aan hun laatste dagen bezig, donderdag zit het schooljaar erop en vrijdag vieren we onze twee graduerende studenten in huis. Zoals dat op zijn Amerikaans traditie is, zo wordt daar heel veel poespas rond gemaakt, is het een zeer bijzondere gelegenheid en wordt dat uitbundig gevierd met familie en vrienden.
In de ochtend heeft de ceremonie plaats voor Catherine die vanaf nu naar de High School overstapt en in de namiddag heeft de ceremonie plaats voor Alexander die in de traditionele "cap" en "gown" afscheid zal nemen van de High School. Er was wat gepland om het 's avonds te vieren met zijn vriendinnetje en familie en enkele vrienden, maar de liefde heeft ondertussen anders beslist want het koppel is uiteen. Het hartverscheurend liefdesverdriet is ondertussen wat geweken, de knuffels en woorden van troost zijn uitgedeeld en de zomer zal het leed verder moeten slijten.
Tussen alle onregelmatigheid, drama en opwinding in vind ik gelukkig nog wat tijd voor mezelf. Een tegenwoordige noodzaak in de vorm van de gym in de ochtenduurtjes, een uurtje core-training en een eerste ervaring met een Cycle klas oftewel Spinning. (amai, was dat even zweten!) Nog tot het weekend onthou ik me braaf van lopen, maar ondertussen begint het te bijten, begin ik plannen te maken voor een volgende uitdaging en doel om naartoe te werken. Want ohja, hoezeer ik ook gemotiveerd ben, wat in het vooruitzicht hebben is nog leuker.