Wednesday, May 28, 2008

hype


Dezer dagen loop ik helemaal hype en gelukkig verteld iedereen me dat dit totaal normaal is, "geniet van dat gevoel en profiteer van de aandacht". Mijn eerste marathon, hoe dichterbij het komt hoe meer ik aan den lijve ondervind dat dit me maar een keer kan overkomen, bij de volgende is alles herkenbaar en is er een deel van de spanning en charme weg. Voor deze eerste keer mag ik echt enkel gaan voor het "finishen" of het uitlopen, wat een gerust gevoel geeft dat!
Tips en tips en tips, ik word overladen met tips uit alle hoeken en het gekke is dat ik ze allemaal even interessant vind om te aanhoren, ze nu nog onthouden en er mijn eigen coctail van brouwen. Vaseline tussen de tenen smeren, bodyglide onder de armen rond de navel tussen de benen, in het midden van de baan lopen want daar is het minst afhelling, toiletpapier meenemen enz... En dan durf ik nog niet aan anecdotes denken als verdronken camera en gsm in de porta potty.
En ons marathon mommy houdt het rustig deze week. Na zaterdag de laatste 8 mijl op de baan werd zondag rustdag en maandag ook, geen poetsdag voor een keertje ja geloof het of niet. Deels omdat het een verlofdag was, deels omdat ik graag naar mijn surfende kroost lig te kijken, deels omdat ik mijn benen nu moet sparen. Dinsdag dan toch een uurtje pilates-core training en daarna vijftig minuten op de loopband. Woensdag veertig minuten elliptical en aansluitend twintig minuten loopband. Donderdag hetzelfde als dinsdag. Vrijdag rust.