Sunday, May 25, 2008

vervlogen tijden

Bijna niet te geloven maar het is al meer dan drie geleden dat we hier naartoe zijn verhuisd. In die tijd heb ik een hele kennissenkring opgebouwd zowel virtueel als in levende lijve van andere gezinnen die net als wij Belgie of Nederland even wilden omruilen voor het vrije Californische leven. Voor enkelen van hen is het sprookje bijna ten einde, zo is Andrea op dit moment aan het inpakken en zal binnen enkele dagen hun huis weer leeg achterlaten, nog niet onmiddellijk naar Nederland maar met zijn allen in hun opgeknapte camper 'Bertha' dwars door de US om later deze zomer ergens in het noord-oosten het vliegtuig te nemen naar Nederland.
Ook Kristine is aan de vervelende inpakklus begonnen terwijl ze snel snel nog een paar niet te missen uitstapjes maken, deze zomer gaan ook zij terug.
Gek, voor ons lijkt het pas gisteren maar door hen besef ik dat we hier best al een hele tijd zijn.
Maar goed, ondertussen probeer ik het rustig te doen als voorbereiding naar volgende week. Na de laatste training gisteren met het TNT ben ik de hele dag in de weer geweest, hadden we nog een buurtfeestje buiten en dat kon ik 's avonds goed voelen, mijn twee benen en knieen deden pijn en mijn rug ook, amai zo zal dat zondag ook niet goed gaan hoor. Een goeie nachtrust doet wonderen, wat langer uitslapen en een rustige zondag helpen ook. Het meest spannende was misschien wel de jonge ratelslang die al een hele week aan mijn bloempotten kwam dutten te vangen en in een plastieken bak de autokoffer in en ze naar een onbewoonde canyon gebracht, het diertje kon niet rap genoeg weg zijn, die gelukzak.
Wat computeren kan ook helpen, gisteren had hij kuren maar vandaag deed hij het weer prima. Hoog tijd dus om al onze fotos in veiligheid te brengen. Twee of meer giga opslagkaartjes hebben in je camera is leuk, maar als het uitsorteren wat is blijven liggen wordt dat een hele klus maar wel ideaal als je je benen wat moet gaan sparen.
Eindelijk kan je dus nu de sfeer opsnuiven van de Firecracker race in Chinatown Los Angeles tijdens de viering van hun Chinees nieuwjaar van 10 februari laatstleden.