Friday, May 30, 2008

Race Info



Dit wordt dan alswaar het laatste berichtje voor de start en de finish daar in het zuiderse warme San Diego, tussen de palmbomen en een parcours van 42 kilometer dat begint ergens in Hillcrest, dat loopt rond de San Diego Zoo en langs het Balboa Park, naar Petco Park, door Downtown, weer langs (de andere kant nu) de Zoo en langs Mission Hills en dan helemaal rond Mission Bay en via Sea World en zo terug naar beneden waar we aankomen in een beveiligde militaire zone tegen de luchthaven. Zucht, en dan zal ik super moe en uitgeput zijn.
Er zullen 8000 paarse shirtjes racen, dus 8000 Team In Training deelnemers!
Met ons Ventura team hebben we in totaal $ 112.168 bijeen gehaald. Allemaal voor het goede doel, fantastisch toch!
Ik loop dan ook mijn eerste marathon race voor het goede doel, in mijn gedachten zullen vooral Britt en haar zieke (en ondertussen ook overleden) ziekenhuisvriendjes rondhangen, ook alle andere Leukemie getroffen kinderen maar ook aan mijn eigen (gezonde) kinderen zal ik denken. De loopkoers van 26 mijl lang deel ik op in 26 stukken, van mijl naar mijl zal ik rennen en iedere deel draag ik op aan een kind.
Ik zal NIET snel lopen, ik doe het traag en zal regelmatig een stappauze inlassen. Ik wil er een fijne ervaring van maken, ik wil gezond en content door die finish geraken, ik wil die pint bier naar binnen kunnen slaan, douchen, even rusten en naar de Victory Party kunnen gaan.
Zondag zal ook het wereldrekord van "rennende Elvis-en" worden verbroken, dik of dun. De King of Rocking Roll weet je wel?
Ondertussen loopt ultrarenner Dean 700 mijl van Californische missiepost naar missiepost (21 van Noord naar Zuid) Allen destijds stategisch gebouwd op een dag reisafstand. In een tijd van dure gasprijzen vond Dean het dan ook een fantastisch idee om niet het vliegtuig te nemen maar te reizen zoals onze vroege voorvaders, te voet. Hij wil San Diego bereiken om de marathon te lopen. Zijn blog is hier te lezen: http://dean.runnersworld.com/
Nuttige links:
de website van de Marathon: http://www.rnrmarathon.com/home.html
De tussentijden zullen life te volgen zijn van alle deelnemers, de link zal de dag zelf te vinden zijn als LiveResults op deze website: http://www.rnrmarathon.com/
Mijn race# is: 3772 op naam van Ann Ongena
De "Elite Racing Television" zend ook het hele weekend life uit op FSN (Fox Sports Net) en KNSD (NBC-7) programma op the Rock ā€˜nā€™ Roll Marathon.
Morgenochtend zaterdag vertrekken we met het hele gezin en dat mijn oudste tieners plots ook hoognodig meewilden vind ik super tof. Zondag wordt dan heel erg vroeg opstaan (om 4.30u. al bijeenkomst in het hotel!) om stipt 6.30u te kunnen starten en in de hoop tegen de middag de finish gehaald te hebben. Bert zal daarna wat leuks doen met de kinderen terwijl ik kan bekomen. Maandag blijven we nog wat rondhangen en gaan de wereldberoemde San Diego Zoo bezoeken.
Moet ik nog vermelden dat het nu wel super echt wordt allemaal?