Wednesday, October 24, 2007

de koele gym

Vorige nacht weer met open raam geslapen, joepie maar vandaag gingen die weer dicht, bloedheet werd het, 39 graden Celsius registreerde mijn autothermometer overdag en we hebben gezweet, wat betekent dat de lucht wat vochtiger was, een beetje toch.
Maar ik heb ook gezweet in de (gekoelde) gym, buiten gaan lopen kon niet door de vuile lucht en vandaag door de hitte en omdat het park nog verboden is voor het publiek. Daarom ging ik gisteren een uur naar de Pilates-fusion klas en daarna het ik nog vijfendertig minuten heel hard mijn best gedaan op de elliptical trainer.
Deze ochtend zou ik dan de Body Works klas doen, maar toen kreeg ik de ene telefoon na de andere binnen en raakte ik niet meer het huis uit. Gelukkig hebben mijn kinderen nog zwemclub in de gym en heb ik dan eens de loopband uitgeprobeerd, de allereerste keer in mijn leven. Even dacht ik dat ik het na enkele minuten ging opgeven, ik kreeg dat ding zo niet direct goed aan de gang, door mijn onervarenheid natuurlijk, en toen voelde ik mijn evenwicht verstoord, heb me dus eens moeten herpakken en ben gelijk gaan rennen en dat ging stukken beter. Tien minuten aan goed tempo en dan nog twintig op de elliptical, zo heb ik dan toch mijn cardio van de dag gehad!
Ik hou het wel rustig want zaterdag zou de wedstrijd zijn, maar eigenlijk verwacht ik wel dat die afgelast wordt, bij deze temperaturen zullen ze het park nog niet openen denk ik.