Friday, October 19, 2007

verhaaltje met een goed einde

Weet je nog, het artikeltje in het tijdschrift van Vlamingen in de Wereld?



Mijn Emigratieproces, vanaf vandaag dus ook hier te lezen. Drie paginas elk afzonderlijk in een keurige pdf-pagina. 'Enjoy it' en laat het zeker niet aan u hart komen, want na regen komt altijd zonneschijn, zelfs nog uitbundiger dan voorheen. (klik op de drie afzonderlijke prints)
Waarom Ann "Van Brande?" terwijl ik officieel mijn eigen naam hield bij het huwelijk? Omdat het hier Amerika is en niemand me bij mijn eigen familienaam kent omdat zo goed als alle vrouwen hier de naam van hun man aannemen als ze huwen, en zie, ik integreer me zodanig dat ik dat eigenlijk wel plezant vind zo, lekker makkelijk, niets geen spraakverwarringen, vooral op school want daar is er maar 1 Mrs Van Brande van 1 enkel groepje Van Brande kids.
(P.S. het tijdschrift "Vlamingen in de Wereld" is echt een aanrader voor -je raad het al- de Vlaming in het buitenland, maar ook voor diegenen die ervan dromen en eens je lid bent kun je ook genieten van af en toe een kortinkje hier en daar, zoals bij het huren van een auto in Belgie of zoals er nu tijdelijk een actie loopt bij de Standaard voor een goedkoper proefabonnement op de online krant. En dit is nog maar het begin, want zelf ben ik kersvers lid en het bevalt me allemaal zeer goed, had ik het eerder geweten!)