Sunday, October 07, 2007

weekendoverzichtje

Dan is het zondagavond, ligt iedereen in bed en hou ik net nog een sprankeltje energie over om het weekend te overlopen en dan weet ik het niet meer, vandaag zit nog fris maar gisteren zit al ver weg, ik zal dus moeten nadenken en dat is nu net iets wat ik niet graag doe als ik moe ben.
Vanavond hadden we een afscheidsdineetje bij ons thuis voor onze dichtste buren, bij hen staat alles ingepakt in dozen, een deel zit al op het vliegtuig, de rest gaat morgen in de container op zee voor zeven weken en woensdag zitten ze met hun drie kindjes op het vliegtuig richting Schiphol, een paar jaar Holland. Ik beleef dezer dagen een ware flash back, alle drukte van het inpakken en het regelen op automatische piloot om langzaam je eigen huis om te vormen naar een kale, lege en ongezellige woning en uit te kijken naar het nieuwe en spannende. Het is erg leuk dat ik hen nu kan helpen, net zoals toen mijn buurvrouw ook voor me klaarstond, het geeft me een erg goed gevoel, ook al zullen mijn kinderen hun kinderen wel missen, ze delen nu samen eenzelfde ervaring. Maar Breda ligt niet zo ver van Vlaanderen en wie de afstanden in de VS gewoon is, vindt dit maar een peulschil, we zien hen dus vast snel weer terug.
Maar eerst gingen we nog surfen en voor we vertrokken liep ik nog een toerke van 7K in een hoge snelheid, want ik wil sneller gaan lopen, zodat ik in dezelfde tijd langere afstanden kan afleggen, mijn ambities zijn niet te stuiten.
Zaterdag was erg ontspannend en zonder stress want alle kinderen waren het huis uit. Alex deed zijn SAT test voor College, Eveline ging babysitten en daarna met papa surfen en de drie jongsten naar de Disney Hall Los Angeles naar een kinderconcert van het Philharmonic Orchestra. Zo volgde ik in de ochtend een Pilates klas en rommelde de verdere dag wat in mijn tuintje, potjes en plantjes, hoe plezant.