Thursday, September 06, 2007

sport

Oef, de hitte is over, terug naar normaal.
Dit terzijde, want ik ben dus daadwerkelijk die nieuwe YMCA gaan uitproberen en met succes.
Zo moest ik vandaag nog niet betalen en mocht ik gewoon als gast binnen. Iets wat ze hier zomaar doen, en eens je lid bent mag je ook zomaar gasten meebrengen, gratis en voorniets, zo vaak je maar wil. Ze moeten enkel hun handtekening zetten op een papier waarop staat dat als er iets gebeurt ze de organisatie geen proces kunnen aandoen. Een 'liability form' dus.
Ondertussen heb ik ook zitten rekenen. Als ik nog maar 2 keer per week ga zwemmen, dan haal ik mijn maandelijkse kostprijs er al uit, gerekend dat ik op een ander ook zwemgeld moet betalen, dan kost het me voor een zwempartijtje $5 dollar. Maar ik mag natuurlijk zo vaak als ik wil komen en ook mag ik zo vaak als ik wil de hele accomodatie gebruiken van de fitnesstoestellen met een systheem van persoonlijke coach op computer, waarbij ik de eerste keer een geleide training krijg van anderhalf uur. Maar ook mag ik zo vaak als ik wil de fitness klassen volgen, en daarbij zitten er toch wel een aantal die mijn interesse hebben gewekt en op een uur dat voor mij haalbaar is. Dan bedoel ik, zonder dat er iemand in mijn gezin zich verlaten zou voelen, of anders gezegd, netjes tijdens de schooluren.
Als ik net het dubbele betaal, dan kan de rest van het gezin daar ook van genieten, dus misschien neem ik gelijk een familielidmaatschap, want met ons zevenen loont dat al de moeite.
Zo trok ik met (oud) bakpak (en eigenlijk is dat ook nog best want niets van 'show off' gemerkt) en handdoek het gloednieuwe en ultralichte gebouw binnen en trok ik voor een volle 40 min. baantjes in het zonlicht. Mijn conditie is er dus duidelijk op vooruit gegaan want voor zover ik me herinner hield ik het bij mijn laatste serieuze zwempartijtje in het zwembad in Wachtebeke, exact 10 min. vol. Joechei dus. Een prima afwisseling op de dagen dat ik niet loop, want oh ja, dat blijf ik zeker 3 keer per week doen. Gisteren nog, een vol uur ging het weer, met enkele korte wandelpauzes op de hellingen, want de zon stak nog goed en het zweet parelde mijn hele shirtje kletsnat, maar dit is nog steeds mijn favoriete workout, vooral die natuur.

Labels: