Wednesday, August 29, 2007

een nieuwe start (to run)

Ik heb misschien wel het kortste looptochtje achter de rug sinds het begin van mijn start-to-run programma, welgeteld amper 10 min. De reden, veel veel veel te warm. Pas om half negen kon ik starten en het was al bij de 30 graden, geen zuchtje wind, geen geluidje en alles dor en bruin in het park. We kennen de droogste periode van nu al meer dan anderhalf jaar sinds erg lang geleden en dat voel je. Ik verheugde me anders wel op vandaag, de hele zomervakantie was ik niet in het park geweest en ik verlangde weer naar mijn looptuin en naar een weer regelmatig loopritme. Bij het binnenrijden liep er nog een rappe roadrunner over het wegje en de enkele geparkeerde wagens gaven me moed dat het misschien toch wel te doen zou zijn van temperaturen, maar eens ik vijf minuten bezig was, pakte de hitte te veel op mijn adem en gemoed. Nee, dit doe ik niet, zo zot ben ik nu ook weer niet, een rondje tot aan de wagen en naar huis, vanavond in het donker dan maar, nee dan niet in een park maar veilig op het brede voetpad langs de baan. Ofwel loop ik in het vervolg heel erg vroeg in de ochtend, tot het weer wat frisser wordt.
Ik heb er anders wel weer zin in. Vanochtend las ik nog een email om me in te schrijven voor een half-marathon (of marathon maar ik begin met de helft) eind januari in Los Angeles, en stiekem heb ik daar wel zin in. Je traint dan met "Team in Training" maar tegelijkertijd moet je ook een fundraiser doen of geld inzamelen voor een goed doel, in dit geval voor Leukemia & Lymphoma. De voordelen: je traint met een coach, samen met anderen en er is een doel. Maar de verplichting om geld te gaan inzamelen houd me tegen.
Wie heeft hier meer ervaring mee en kan me tips en raad geven?

Labels: