Wednesday, August 29, 2007

Muffins (weeral)



Ik heb wat met muffins tegenwoordig, maar ze zijn gewoon zo plezant om te maken en lenen zich echt tot variatie alom. Iedereen is er hier gek op, dus waarom niet weer een dozijn bakken? De aanzet was simpel, buiten was het te heet en binnen aangenaam koel dankzij de airconditioning, mijn huiswerk van stapels papieren invullen en ondertekenen die de kinderen van hun eerste schooldag meebrachten was afgewerkt en toen ik aan het koken was vroeg ik me af wat ik hen morgen als lunch zou meegeven.
Ze zouden allen lunch op school kunnen kopen, zou makkelijk zijn en de kwaliteit ervan is erg goed, zelfs de kleintjes hebben iedere dag een uitgebreide saladebar en een uitgebalanceerd menu, maar ik kan ook een beetje rekenen en voor de prijs van vijf keer een schoollunch kan ik hen al heel wat voedsel meegeven en koken moet ik 's avonds toch.
Nu het zo warm is vermijd ik alles wat snel bederft, waaronder vleeswaren. Kaas en tomaat hadden ze vandaag al mee op een bagel, wat morgen? Een muffin misschien?
Ik had nog een handvol blauwe bessen en een grote kom aardbeien, het werden dus blueberry-strawberry muffins. De rest van de aardbeien heb ik diepgevroren in handige porties voor de fruitsmoothies die ik bijna dagelijks maak als namiddag snack. De bevroren vruchten zorgen voor een ijkoude gezonde vruchtendrank

Het recept van de blueberry-strawberry muffins is hier en wie wil weten hoe je een smoothie maakt kan dat hier.

En weet je wat nu zo super handig is en ik maar pas heb ontdekt? In mijn nieuwe muffin kookboekje "MUFFINS" van de williams-sonoma reeks, staan de hoeveelheden zowel met amerikaanse maten als de europese, altijd goed voor op kokeneten.be.

En nee, ik ben niet meer gaan lopen vanavond, te druk met dat bakken, koken en afwassen en om tien voor acht is het buiten al pikkedonker en stil, 's avonds is dus geen goed idee.

Labels: