Friday, August 31, 2007

YMCA koelte

Zweet, zweet, zweet, en dat is niet om jullie jaloers te maken, maar het is veel, echt veel te warm. Gisteren kon de airco in de Chevy het amper trekken en de airco thuis staat ook lawaai te maken buiten om binnen toch wat frisse lucht rond te blazen. Wegvluchten uit de hitte is de boodschap. Keep cool.
De hele ochtend bij de orthopedist voor Ben zijn gebroken sleutelbeen. Had ik zo mooi een afspraak om kwart na acht maar had de receptioniste dat vergeten boeken, we moesten niet naar huis maar wel wachten op een gaatje. Gelukkig was het er erg koel! (Ja, alles is goed, de kleine man heeft er amper last van, wat beperkt in beweging maar de draagdoek moet enkel om op school, zodat de andere kindjes tenminste zien aan hem dat ze van hem af moeten blijven.
Het sleutelbeen zal zichzelf genezen, zeer snel zelfs, zonder steunverband of gisp, hij zal er wel een kleine bult aan overhouden, maar later als sterke man ga je dat nauwelijks nog zien. Maar wel niet lopen, springen, turnen of bodyboarden, het been moet eerst weer sterk groeien.)
Dan de supermarkt in, nog koeler dan bij de doc., er stonden zelfs al kiekeboelekes op mijn armen.
En dan, de YMCA, ben er gisteren dus echt langsgeweest en volledig buiten mijn verwachting in viel het helemaal mee! De registratieprijs is helemaal niet zo hoog als ik dacht (of beter: zoals we hier gewoon zijn) en dan het maandelijkse lidgeld is ook zeer goed te doen, om dan onbeperkt en helemaal gratis (wel ja, 't is al betaald he) het zwembad te mogen gebruiken en alle fitness en andere klassen te mogen volgen, gewoon komen als ge goesting en tijd hebt, en dat heb ik nu graag!
Het zit dus in beraadt, maar eerst een nieuw badpak, in mijn oud daar voel ik me zo plat in, eentje met wat extra vulsel mag wel, ge weet wel, dan val ik niet zo op want alle mamas zijn hier toch redelijk goed voorzien, typisch California?

Labels: