Sunday, September 09, 2007

goed voornemen


Ik beken, al enkele weken heb ik een blinkend zwart spiksplinternieuw surfpak voor me klaarhangen, met een extra rugpad dan nogwel om me extra warm te houden en waterdichte naden, maar ik heb het nog niet gebruikt. Want eigenlijk ben ik best wel bang van die wilde en koude oceaan. Vorig jaar heb ik het enkele keren geprobeerd, maar toen werd het winter en was het water me echt te koud geworden, toen begon ik te joggen en met een veel betere conditie zou ik het de volgende zomer dan echt goed leren, veel oefenen en uren met mijn gezin daar samen liggen genieten, ver in zee met springende dolfijnen rondom ons.
Maar ondertussen is die zomer dus voorbij en had ik telkens wel weer een uitvlucht om het opnieuw nog een keertje uit te stellen. Vandaag zou het dan toch misschien lukken, maar was ik mijn bikini vergeten aandoen, tegen de tijd dat die aan was stak er zulk een hard wind(je) op dat de golven me te 'choppy' werden en toen was het bijna tijd om naar huis te gaan en dus de moeite niet meer om me nat en zanderig te gaan maken. Het surfpak hangt dus nog ongebruikt tussen de andere natte pakken en enkel de kinderen konden de voorbij zwemmende dolfijnen met babies zo goed als aanraken vandaag en nu voel ik me dus best wel schuldig en ook een beetje sullig. Zeker nu Eliane zo mooi in haar stukje schreef dat ik surf, terwijl ik de enige ben die meestal toekijk. Nu ja, er moet ook iemand bij het gerief op het strand blijven en de surfers bewonderen en toejuichen en klaar staan met versgebakken wortelcake, maar misschien moet dat ook niet altijd dezelfde zijn.
Maar ik geef het nog niet op, de surfmicrobe heb ik zeker nog niet te pakken, maar ik ga er toch eens deftig werk van gaan maken, zeker nu we sinds dit weekend ook een volwaardig familielidmaatschap hebben genomen bij de plaatselijke YMCA en Bert daar vanaf morgen aan zijn eerste officiele workout begint! Van contentement spring ik binnen de week in de golven, ga ik ongelooflijk hard liggen peddelen op het surfboard en probeer ik zonder hulp een golf te surfen. Way to go girl!
Maar dan wel met mijn kop boven water en niet mijn voeten.