Friday, September 07, 2007

IKEA

Om te zeggen dat de dag in het teken stond van een gezellige uitstap naar IKEA Burbank, dat ik daar niet al te zot heb gedaan zodat ik vast nog eens mag teruggaan, dat ook mijn gezelschap zich goed heeft ingehouden zodat de grote Chevy belange nog niet vol zat en ook zij nog wel eens zal mogen teruggaan, ooit, als we weer eens wat accessoires nodig hebben en de IKEAroep te groot is geworden.
Dat ge zelfs na het nemen, of beter missen van de juiste route dankzij een TomTom toch nog goed terecht komt, zonder stress en al. De files waren we te snel af zodat we ook weer goed op tijd thuis zijn geraakt.
Nu liggen er tenminste deftige vloerbeschermers onder de bureaustoelen, kunnen we weer slapen onder een modieus donsovertrek, hangen er terug lege kapstokken in de klerenkast, hebben we nu tenminste opnieuw echte glazen om water uit te drinken, hangen er verse keukenhanddoeken met een deftige hanglus aan de muur, staan de borden op weer eens andere antisliponderleggers voor op de ijskoude granieten keukentafel, zijn er weer papieren servietten voorradig en staat er nu een plant binnenshuis "money plant" genoemd of zoiets toch, maar het etiketje is er af want ze is al verpot in de gloednieuwe plastieken IKEA bloempot. Mijn eerste plastieken bloempot ooit en ook mijn eerste IKEA plant ooit, ik hoop dat ze geluk brengen.
En natuurlijk hebben de zweedse gehaktballekes me heel goed gesmaakt. Leve IKEA! Zo af en toe.