Saturday, September 08, 2007

Wortel Cake



Het begint hen hier precies een beetje te gaan opvallen dat mijn keukenactiviteit is verhoogd de laatste tijd, vooral dan het bakken van allerlei nieuwe experimenten volgen elkaar steeds sneller op. Dat zonder een mechanische mixer alstublieft, dus alles wordt artisanaal gemengd met de losse hand, geklopt en gekneed. Dat er geen machine aan te pas komt is omdat ik er momenteel geen heb, toen we hier toekwamen kocht ik een goedkoop ding om de soep mee te mixen, daarmee mengde ik ook beslag maar daarvoor was het blijkbaar niet sterk genoeg en een tijd geleden ging het ding kapot. Maar zoals alle Amerikaanse huisvrouwen zou ik ook wel graag een echte Kitchenaid standmixer op mijn aanrecht willen staan hebben, maar zowel de prijs als de kleurkeuze hebben ons de aankoop nog steeds doen uitstellen, maar geduld brengt raad en voorlopig blijk ik dat luxeapparaat niet echt nodig te hebben, was het commentaar onlangs van mijn huisgenoten, want zelfs met de hand blijken al mijn baksels uitstekend te lukken. Verdorie!
Eigenlijk heb ik wel altijd graag in de keuken gestaan, koekjes bakken vooral en als jonggehuwde allerlei vreemde exotische recepten uitproberen. Met zijn tweetjes smaakte dat altijd uitstekend. Maar toen kwamen er kindjes en had ik steeds minder tijd en energie, enkel al de dagelijkse kost op tafel zetten was een sleur die alle goesting in experimenten deed verdwijnen.
Maar nu durven we wel eens rapper buiten de deur gaan eten en durf ik ook wel eens meer afwijken van het etensuur en de verplicht gezonde samenstelling en blijft er veel meer tijd over maar vooral weer veel meer energie voor probeersels.
Daarbij vinden we het hier allemaal spannend om die zo typisch Amerikaanse baksels te testen, na de bananencake is de wortelcake bij ons thuis een minstens evenwaardig gezonde naschoolse snack geworden, vanaf vandaag dan toch.
Recept Wortel cake op kokeneten.be natuurlijk!

Labels: