Thursday, July 05, 2007

loopmotivatie

Om eerlijk te zijn, moet ik moeite doen om de drie keer per week erop uit te 'rennen' waar te maken, nu het vakantie is ligt het hele regelmatige schema in de knoop, zelfs de vroege tochtjes als Eveline al op training is, lukken moeizaam door andere en belangrijke bezigheden, eens het acht uur is geworden is het me te warm en 's avonds is er vaak ook nog zoveel te doen dat het donker is voor ik er erg in heb, niet moeilijk als je weet dat het nu tijdens de langste dagen om halfnegen al pikkedonker is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best doe. Zo sloop ik wel al een keertje een zondagmorgen heel erg vroeg uit bed en trok mijn loopschoenen aan vooraleer iemand van mijn huisgenoten het gemerkt had, liep ik over het ontwakende pad en keerde terug langs een nieuw ontdekt stukje fietspad en keerde langs de baan terug naar huis. Zo heb ik ook voor de allereerste keer in schort en bikinitop langs de kust gelopen, het zag er misschien niet helemaal uit maar het voelde wel lekker fris.
Ondertussen vraagt het vakantiegezinsleven veel meer heen en weer geloop en actief zijn zodat ik de schade op die manier wel wat probeer in te halen. In ieder geval registreerden mijn Nike+ schoenen de afgelopen week toch al een totaal van 500 afgelegde kilometers, bijna tijd voor een paar nieuwe.

Labels: