Monday, June 25, 2007

langs de PCH

Joehoe! Heb eindelijk nog eens goed kunnen doorlopen. Na vorige week waarop het me enkel op maandag en woensdagochtend was gelukt en het vrijdagloopje was vervangen door een fietstocht met de kinderen, begon het erg te kriebelen maar de tijd die ik daarvoor wilde vrijmaken ontbrak me. Maar vandaag gingen we samen naar het strand waar de drie jongsten surfkamp hebben, die zijn dus onder toezicht en worden tegelijkertijd prettig geanimeerd en begeleid, dus daar hoefde ik me niets van aan te trekken. Daarom had ik mijn loopschoenen meegenomen en vertrok ik voor een tochtje vooraleer ik languit zou gaan luieren in het zand.
Mijn iPod stelde ik in op 60 minuten en in die tijd liep ik iets meer dan 11 kilometer en verbrak ik mijn rekord kilometer per minuut, namelijk 5,23 min. had ik nodig om gemiddeld 1 kilometer te lopen, niet slecht zo achteraf bekeken. Het was zeker niet mijn bedoeling meer snelheid te gaan maken, maar die vlakke baan zal daar zeker voor een stuk tussen zitten, wat een verschil met die hellingen in het park. Toch vind ik die nog steeds het leukste, zelfs de oceaan aan mijn zijde met zicht op springende dolfijnen en duikende pelikanen maakten vandaag het lawaai van voorbijrazend verkeer niet goed, ook niet het manouvreren langs de eindeloze rij trailers en woonbussen. Het is een keertje leuk als afwisseling en om eens stevig door te zetten, maar volgende keer probeer ik het wel wat vroeger in de ochtend, de middagzon en een frisse 'mee'wind die ik niet voelde door gelijke snelheid maakten van de terugtocht een kleine martelgang. Maar ik heb het gehaald, goed bezweet maar dat is gezond.

Labels: