Thursday, June 14, 2007

vakantie, we komen eraan!

Net als bij de eerste schooldag, voelt die laatste een beetje speciaal aan. Niet naar mijn gewoonte raakte ik met gemak wakker en waren we vroeger klaar om te vertrekken naar school. Dat er geen lunch moest klaargemaakt worden om mee te nemen hielp daar natuurlijk wel aan. Allen maar een halve dag meer, Eveline kon ik zelfs om 10:20 weer ophalen, ze was vrijgesteld van haar final omdat ze over de hele cursus A's haalde, wat fijn dat ze zich dan niet nog eens moeten gaan bewijzen in een examen.
Tot half een op de middag hadden we vooraleer we de anderen zouden moeten ophalen en die tijd hebben we gebruikt om naar Jo-Ann te gaan. Nog maar pas heb ik die winkel ontdekt en gezien dat ik er alle naaibenodigdheden en stoffen kan halen die ik dacht hier nooit te kunnen vinden. De kussentjes in de rieten stoeltjes hebben nieuwe overtrekken nodig en die gaan we zelf in elkaar naaien, een goeie eerste oefening voor de kinderen. Een stevige mooi rode canvas heb ik uitgekozen, UV- en weerbestendig en acht rode ritsen zodat de hoesjes er makkelijk weer af en aan kunnen om te wassen. Het was even meten en rekenen in yards en inches, iets waar ik geen kaas van gegeten heb want met centimeters en meters is het zoveel makkelijker! Maar al snel had ik mijn maatgevoel terug en had ik de benodigde stof zo uitgerekend, de rol was wel 4 inches te kort, toch maar gekocht, wat passen en het lukt wel. Alle interieurstoffen waren halve prijs en dat was goed meegenomen.
Les 1 voor alle geinteresseerde kinderen in huis is gepland voor volgende week, wordt vervolgd.
Maar eerst morgen met hen wat leuks gaan doen.
Voorlopig heb ik nog geen aanpassingsverschijnselen bij het begin van deze vakantie, meestal heb ik daar wel last van, dan duurt dat zo een goeie week eer ik alle drukte en onregelmatigheden in huis weer gewoon ben. Maar nu verlangde ik echt naar de zomervakantie, het schooljaar was druk en belastend, ook voor mij als mama, ik was zo blij dat er deze week geen huiswerk meer was en geen heen en weer gerij van een eindeloos halen en brengen.
De bib hadden we al een aantal maanden achterwege gelaten door het vele schoolwerk en ze toch genoeg leesvoer vanuit hun schoolbib mee naar huis brachten, maar vandaag gingen we terug en zijn we een eerste vakantielading gaan inslaan want de meisjes lezen graag en veel en Ben heeft dagelijkse oefening en stimulans nodig samen met mij. Na een heel jaar samen huiswerk maken en samen lezen ben ik al lang blij dat enkel het laatste overblijft voor de komende zomermaanden.

Labels: