Saturday, May 26, 2007

muffins en aardbeien


Muffins kan je hier kopen in heel uiteenlopende smaken, maar vooral veel te groot. Lekker vind ik ze altijd, maar meestal kan ik maar een halve op. Zelf maken, was er tot hiertoe nog niet van gekomen, jawel, om eerlijk te zijn wel eens een keer met een kant en klaar bakpakket, maar dat noem ik roeren en bakken en hoort niet bij eigen baksels. (Alhoewel dat voor de doorsnee Amerikaan al echt koken is hoor!)
Daarom was ik zo blij om een muffins receptje te zien op kokeneten, dan nog met aardbeien, net dat die er nu nog volop zijn, het wordt zo stilaan het einde van het grote aardbeienseizoen dat reeds van februari loopt. Nee, nee, we zijn ze nog niet beu, ze worden zelfs nog elke week lekkerder, groter en zoeter en goedkoper. Niet mijn eigen receptje maar wel zeer lekker en het is eens wat anders dan aardbeienconfituur of aardbeientaart. Een aanradertje!
Een sfeerbeeldje in een donkere vrijdagavondkeuken. Kleine muffinnetjes, ter grootte van een cupcaketje staan klaar voor het zaterdagochtendontbijt. En 't was lekker en ik kon een hele op, zelfs twee!

Labels: