Wednesday, May 23, 2007

Show Off Time


Dat is wat er te voorschijn kwam toen ik daarnet inlogde bij Nike+ met mijn iPod, het was ondertussen weeral een paar weken geleden dat ik dat gedaan had en blijkbaar heb ik in tussentijd (op 4 mei) een mijlpaal bereikt. Een mijlpaal van 250 km gelopen met de Nike+ iPod in 36 looptochtjes waarbij ik een gemiddelde pace haal van 6,06 min/km.

Als ik de stand van vandaag bekijk zit ik wel al een stuk verder:


Zo zou ik weer drie kwartier gaan lopen in het park, maar toen waren die over en was ik nog prima in vorm en nog niet moe en dacht ik zo dat ik gerust verder zou willen tot ik de 10 km. haalde, wat trouwens alweer een tijdje geleden was door mijn pijnlijke kuitspier die nu toch weer over blijkt te zijn. Dus nog maar een rondje erbij. Toen ik de 10 gehaald had was ik nog zodanig diep in het park en ver van de wagen dat ik besloot gelijk nog wat verder te doen, en zo heb ik totaal onverwachts maar een deugddoende 11k gelopen. Allemaal op het fantastische workout deuntje van Podrunner met de 160 BPM "Trailblazer"

En wat een bofkont was ik deze ochtend, een weelde aan dieren ben ik tegen het lijf gebotst. De eerste was een jonge Coyote, die zomaar na een hoekje om gelopen te hebben plots voor me op het pad stond, het gebeurt wel meer dat in de vroege ochtend wandelaars hun hond los laten rennen op de verdoken paden, want volgens de parkwet moeten ze aan de lijn, daarom schrok ik niet echt omdat ik dacht dat het een speelse hond was, maar de coyote schrok wel, maakte een sprongetje in de lucht en als een pijl in een boog maakte hij zich uit de voeten om dan vanop veilige afstand me nog wat na te staan gapen, ocharme het dier, bijna waren we op elkaar gebotst.

Maar ook weer een heleboel konijnen, eentje bleef zelfs een hele tijd zomaar voor me op het pad huppelen, tot hij eindelijk door had dat ik op het pad zou blijven en hijzelf beter in de bosjes kon gaan. Dan zag ik ook nog van zeer dichtbij een moederhert met haar bambie, zo lief. En dan een heleboel blauwe gaaien en heel veel roofvogels in de lucht. Prachtig toch!

Labels: