Monday, January 22, 2007

5k naar 10k les 7

Net terug van de zevende start-to-run les naar de 10 km.
Ik werd verondersteld al opgewarmd te zijn, dus zette ik de podcast weer even stil om losjes in te gaan lopen en daarna mijn benen te stretchen, net zoals ik in de vorige lessen geleerd heb.
Klaar? GO!: een lang stuk van dertig minuten op eigen tempo lopen, niets meer of minder. Onderwijl muziek natuurlijk en uitleg over voeding, mijn houding, over sporten en afvallen, -een coyote die een konijn wist te pakken-, over de ondergrond waarop je loopt, over intervaltraining, over kleding en toen was dat half uur zo om.
We deden het nu niet, maar deze tweede reeks werkt ook met intervals, of met korte versnellingen tussendoor, dat zou beter zijn om je grenzen weer wat verder te verleggen en om makkelijker vetten te gaan verbranden. Hilde had er vorige week nog zo enthousiast over.
Bij het afsluiten van mijn iPod sensor, kreeg ik zowaar de felicitaties van Lance Armstrong omdat ik vandaag mijn persoonlijk rekord verbroken zou hebben in tijd per kilometer. Ik liep zowaar 5,48 km in 32,26 min of had een gemiddelde van 5,54 min nodig om 1 km te lopen, als dat niet flink is van mezelf!

Labels: , ,