Sunday, January 14, 2007

op ontdekking in de fotografie



Dit is voor de komende maanden mijn kleintje, met dit tweedehands Canon AE-1 cameraatje ga ik de basisbeginselen studeren van de fotografie, zwart-wit. Ik ga me onderdompelen in de wondere wereld van filmrolletjes en manuele instellingen, ik ga onderduiken in donkere kamers, ik ga erop uit trekken om de mooiste composities samen te stellen, ik ga op reis terug in de tijd.

Zeg nooit "het is te laat" of "ik ben te oud" (al doe ik dat zelf veel te vaak), daarom schreef ik me vorige week in als student en gisteren was het mijn eerste zaterdag op college, thuis hebben ze vanaf nu dan het huis voor zich, papa en kinderen baas.

Na al jaren digitaal erop los gefotografeerd te hebben, wil ik beginnen aan het serieuze werk. Niets moet, alles kan, ik zie wel waar het me brengt, maar gewoon terug naar de basis om te klimmen naar de top. Ik heb er alvast heel veel zin in. Elke zaterdag van negen tot twee ben ik een mama tussen hogeschoolstudenten.

Labels: ,