Friday, January 19, 2007

5k naar 10k les 6

Vrijdagochtend, de derde loopdag van de tweede week, het vlot goed.
Zoals het ondertussen al een goede gewoonte is, stop ik, na het afzetten van de kinderen, in het nabijgelegen Satwiwa National Park, ik word er langzaam aan een vertrouwd gezicht.
Het ging er weer eens stevig tegenaan:
  • 10 min. opwarmen: waarvan 3 min. rustig joggen en ondertussen met de armen zwieren, dan 1 min. ter plaatse huppelen, weer 3 min. joggen en met de armen zwaaien, 1 min. huppelen, 3 min. joggen en dan 1 min. de benen stretchen door ze om beurten 10 tellen ergens op een 1m. hoogte te leggen.
  • 24 min. lopen, op mijn eigen tempo. Ondertussen heb ik 6 keer 30 sec. mijn snelheid eens flink moeten opdrijven. Een paar keer was dat echt heel moeilijk doordat ik net opberg en tegenwind liep, pfff... was toch eens goed puffen hoor. Mijn jasje vloog al snel weer uit, enkel een topje was al warm genoeg.
    Meestal zie ik ook enkele coyotes, me ondertussen al zeer vertrouwd zodat ik er me niet meer zo bang van maak. Deze keer liepen ze vlak voor me het paadje op, met zijn tweetjes. Voor het eerst heb ik lawaai gemaakt door hard te kuchen en in mijn handen te klappen terwijl ik liep, wat harder met mijn voeten gestampt om ze toch maar weg te jagen, het lukte. Alle vermoeidheid was plots verdwenen en het lopen ging weer zoveel vlotter.
  • 10 min. uitlopen, wat betekent net niet wandelen maar ook niet echt doorlopen. Dat vind ik pas moeilijk, ik blijk een beetje vastgeroest aan mijn eigen comfortabele tempo.

Zo liep ik vanochtend een totaal van 6,90 km. in een tijd van43,35 min.

Zo heb ik voor deze week weer mijn portie sport gehad.

Zo ga ik nu een verfrissende douche nemen.

Ga ik het huis in sneltempo aan kant leggen, was insteken en de deur achter me sluiten.

Ga ik bij de kinderen op school mijn maandelijkse opleiding "kunst" volgen zodat ik weer weet waarover ik het moet hebben in de kunstles bij Helena.

Ga ik samen met de jongste drie naar Jamba Juice om wat speciaals te vieren.

Ga ik Eveline oppikken van de waterpolo en weer afzetten voor een pastaparty met de waterpolo.

En zo zullen er nog wel taakjes zijn die ik nu al vergeten ben. Leve het weekend.

Labels: , , ,