Friday, January 26, 2007

5k naar 10k les 9

Een snelleke, want het zijn rare dagen, de High School-ers hebben finals (=examens), twee dagen maar, maar ze moeten later op school zijn, zijn vroeger klaar, willen nog afspreken met vriendinnen en mama kan rondtoeren als chauffeur.
Toch heb ik deze ochtend weer gelopen en het ging weer stukken beter. Ik twijfelde wel of ik zou gaan, misschien heeft mijn lichaam wel wat rust nodig, maar ik had best wel zin en beloofde mezelf het een beetje af te wachten en het zelf wat aan te gaan voelen hoe het zou vlotten.
Bij het binnenrijden van het park waren drie coyotes een kudde herten aan't besluipen, de zware motor van de wagen heeft ze in hun actie onderbroken, de herten stonden angstig verstopt, de roofdieren liepen weg.
10 minuten opwarmen, hezelfde scenario van drie minuten rustig lopen, een minuutje huppelen, nog eens en dan stretchen.
Daarna 24 minuten aan een stuk doorrennen, met 8 keer een versnelling ingebouwd van dertig seconden, het ging prima.
Op het einde nog eens 10 min rustig uitlopen, ook dat ging probleemloos.
Ik ben tevreden, ik heb het rustig aan gedaan, had mijn flesje water bij me, droeg mijn nieuwe hippe loopbroek met ingenaaid sleutelzakje en voelde me weer een dartele bambi in de wijdse natuur.
Voor de zoveelste keer zag ik weer het koppeltje het park binnenrennen, hij geeft het tempo aan en zij tettert er maar op los, zo hard dat je het van ver kan horen, geen spelt is er tussen te krijgen, ze houdt niet op, zelfs als ik ze een hele tijd later de andere richting zie uitlopen, is ze nog druk aan de praat. Wat een adembeheersing moet zij hebben! Het zal dus vast geen getrouwd paar zijn want dan had ze niet keer op keer zoveel te vertellen tijdens hun loopje, of ben ik daarin verkeerd?

Labels: , ,