Wednesday, January 24, 2007

5k naar 10k les 8

Ik heb grandioos gefaald vandaag, wat een onvoldaan gevoel hou ik daar nu aan over, hoe is het mogelijk, het was enkel een stuk van 44 min. aan een stuk lopen, rustig tempo, "niet te snel" zegt Evy telkens, "je weet dat bij rustig lopen je meer vetten verbrandt dan door snel te lopen", "komaan, je kunt het!" , "je bent al een echte atleet!" , "volhouden, we zijn al over halfweg, nu niet opgeven!" , en zo pept ze me regelmatig op door de iPod.
En toch, heb ik drie keer moeten stoppen, drie keer! Kan je dat geloven? Ik bleef wel doorstappen en het was telkens maar een klein minuutje (denk ik toch), maar ik kon niet meer, mijn hart sloeg op hol, ik raakte buiten adem en ik zweette me een ongeluk.
Ik zal het dus maar op andere factoren gaan steken dan op mezelf. Omdat het warm was, veel te warm, geen wind en een brandende zon. Omdat ik veel later was dan gewoonlijk, doordat ik Berts wagen in de ochtend naar de garage had gereden en ik pas rond 10 u. terug was. Omdat ik in de bergen aan ons huis gelopen heb en het daar veel steiler is. Meer uitvluchten heb ik niet.
Maar goed, overmorgen is er weer een dag, vandaag haalde ik toch meer dan 6 km. en mijn snelheid lag nog redelijk goed, ik zal het mezelf maar vergeven.
Oh ja! Ik ben officieel ingeschreven in de Firecracker Run in downtown Los Angeles van 11 februari. Om 7:45 in de ochtend komen er leeuwendansers en vijf minuten later worden er massaal firecrackers afgestoken, om dan om 8 u. het startschot te krijgen van de 5 kilometerloop en daar doe ik aan mee. Hoe kan je beter het begin van het Chinees Nieuwjaar gaan meevieren? Enkel het zeer vroege opstaan zal hard tegen zitten, maar voor een keer moet dat kunnen, nu eens zien wie ik hier ga meekrijgen?

Labels: , ,