Friday, December 22, 2006

1ste kerstvakantiedag

De winter schoolvakantie is zowat de enige waar ik blij ben de kinderen thuis te hebben, ze amuseren zich door gewoon eens rustig thuis te zijn, genieten en nietsdoen, af en toe een spelletje spelen, boek lezen, blokken uithalen en koekjes bakken, meer plannen hebben ze niet. Deze vrijdag kregen ze als extra vrije dag erbij.
Vanmorgen zijn de drie jongsten al goed gestart, hun kamers opgeruimd, lunch gemaakt, tafel gedekt, koffie gezet, tafel weer opgeruimd en de afwas in de vaatwas. Ondertussen kon ik wat anders doen, het filmpje online krijgen en de kamers opgeruimd van de twee afwezigen. Eveline vetrok deze ochtend vroeg richting Utah, ze belde toen ze California uitreden. Vanavond logeren ze bij de nonkel van haar vriendinnetje en morgen rijden ze verder naar Idaho. Een week zonder haar, maar ook Alex vertrok deze ochtend. Die is met zijn vriendinnetje een weekendje naar Newport, met haar broer en hun papa, meer weet ik niet, hoeft ook niet. Het is een schoon koppelke, ik hoop voor hen dat het zo blijft.
Vrijdagnamiddag is het nu, ik sluit mijn scherm en trek er met de drie overblijvers op uit, pakjesjacht zonder stress, hoop ik toch.

Labels: