Sunday, December 03, 2006

start to run les 16

Een vroege zondagochtend bij een strakke droge wind, mijn dun vestje vloog al snel in een knoop rond de heupen op het Los Padres wandel- en mountainbikepath. Het zou wat minder vermoeiend zijn had Evy beloofd en ze heeft zich aan haar woord gehouden.
Het begon met 2 min. lopen en 2 min. wandelen. Daarna werd het 3 min. lopen en weer 2 min. wandelen en toen drie keer een stukje van 5 min. lopen met daartussen 3 min. uitwandelen om op adem te komen en de spieren te laten recuperen.
Het ging prima, ik had zelfs nog enige reserve. Geen spannende ontmoetingen met wilde dieren, wel veel mountainbikers met honden en wandelaars met honden. Misschien daarom net?
Toen ik weer thuiskwam zat de buurman met Bert te koffiekletsen en toen heeft die me een beetje bang gemaakt. Dat ik toch best niet alleen door de bushes ren, en als ik dan toch, ik me beter een pepperspray of stick moet aanschaffen om mee te nemen. De coyotes zijn niet meer wat ze vroeger waren, ze zijn veel minder mensenschuw en we zien ze te vaak en te dicht en op klaarlichte dag. Toch hoorde niemand van ons dat ze iemand aanvielen, diegene die ik tegenkwam renden toch steeds braafjes weg, al was het op hun doodse gemak.

Labels: