Sunday, November 05, 2006

start to run les 4

Het oorspronkelijke plan was om vroeg op te staan om op deze heerlijke zondagochtend als eerste mijn 'run' te doen, maar om 8u zaten ze bijna allen aan't ontbijt en ik was nog niet uit mijn bed, te laat dus. Ander plan. We zouden eens niet gaan surfen, maar het weer en de surfreports op de computer beslisten er anders over, perfecte condities, de buren hadden het geweten want die stonden al vertrekkensklaar en de kinderen stonden te popelen, dus inpakken die auto, hop naar de beach in Ventura.
De wagen kon daar niet snel genoeg uitgepakt zijn want de golven waren massaal en regelmatig, het duurde dus niet lang of ik zat daar rustig op mijn eentje mijn loopschoenen aan te knopen, iPodje rond de arm, het draadje onder mijn shirtje moffelen en oortjes klaarhangend om in te steken. Even nog teken doen naar de anderen dat ik 'die' richting uit loop, tot binnen een halfuurtje!
Goddank is het daar wat 'platter', zo ging het vlot en rustig voor de eerste les van de tweede week. Het begon weer met een stukje van 1min., dan twee keer 2min. en dan drie keer 3min., een totaal van 22min. "Het gaat goed he!" zegt Evy terwijl ik me puffend afvraag hoe lang het nog is, "weet je dat er je duizenden zijn voorgegaan?" probeert ze me op te peppen, of "geef het nog niet op, nog een minuutje". Zalig toch he zo een persoonlijke coach die je aan en af kan zetten?

Labels: