Friday, November 03, 2006

buitenmens


Ik kan mezelf bijna niet geloven, dat ik helemaal fan word van al dat lopen, vooral het ondertussen buiten kunnen zijn maakt het voor mij helemaal plezant. In feite ben ik altijd al een buitenmens geweest, vanaf het moment dat de zon zich een heel klein beetje door de wolken priemde, liet ik alle werk binnenshuis vallen om dingen in de tuin te gaan doen. Onbegrijpelijk vond ik het, hoe iemand ook maar binnen kon blijven als het mooi weer was, laat staan een hele middag in een gesloten shoppingmall rond te slenteren of je op te sluiten in een bioscoop. Raar vond ik dat, toen we hier in het begin waren, waarom bleven al die Californiers binnen als het buiten zo mooi weer is?
Ondertussen werd die zon voor mezelf ook zo vanzelfsprekend dat ze niet meer diezelfde aantrekkingskracht heeft. Natuurlijk vind ik warme zonnestralen en een blauwe hemel nog steeds zalig en zou het zelfs niet meer willen missen, maar van een zeldzaam weerfenomeen werd het voor mij een alledaags beeld. Zo vergeet ik soms wel eens buiten te komen, zonde.
Ik ben blij een reden gevonden te hebben om heel regelmatig een stukje wondermooie natuur te gaan opzoeken. In de vroege ochtend omdat alles dan zo fris ruikt, omdat het al zo heerlijk vroeg licht wordt, omdat de zon dan nog niet te hard gaat branden, omdat je daarna nog een hele dag voor je liggen hebt, omdat die vroege uurtjes iets magisch hebben, maar ook gewoon, omdat het 's avonds te vroeg donker wordt. Wat zou ik in een overkoelde dure gym op een tredmill (loopband) gaan zoeken als de parken voor iedereen gratis zijn?
Wie regelmatig sport moet ook aangepaste kleding hebben, zo wipte ik vandaag in zeven haasten binnen in de Nike Outlet store in Camarillo, daar vond ik al snel mijn gerief, een lange zweetdoorlatende broek, een aansluitend runners topje, een loszittend zweetdoorlatend runnersshirtje en ook nog een echt runnersbroekje, dit laatste vind ikzelf geen schoon zicht, maar het zit wel zeer comfortabel, het heeft een geheim zakje voor je autosleutel en iedereen draagt het hier, opvallen zal ik dus niet doen.
En wat zag ik daar nog bij het buitengaan? Jazeker, de runnerschoen Nike+ om je iPod sensor in te steken, alvast goed om weten dat die in de outlet te vinden is.