Wednesday, October 25, 2006

een filmset


Het had me zoveel goeds gedaan, gisteren, dat ik weer ben gegaan, terug naar hetzelfde plekje, zo rustig, stralende zon en maar een klein half uurtje rijden en het kan me helemaal niets schelen om het alleen te doen, zo kan ik ook wel honderd procent genieten.
De dag begon mistig, dus vertrok ik toch maar wat later, terwijl het thuis al een open hemel was, bleef de nevel hardnekkig over het water en het strand hangen, een kleine tegenvaller, maar wel frisser om eens goed door te klimmen op het pad, dus reed ik toch maar de parking op.
Bijna aan het einde merkte ik een enorme drukte, een filmploeg was aan het werk, terwijl er gisteren nog mannen bezig waren een vorige set te dumpen, stond er dus vandaag al een nieuwe ploeg klaar. We zien het wel vaker, vooral langs de kust en op de stranden die meer noordelijker liggen van LA, soms zie je de tientallen gigantische zwarte trailers langs de Pacific Coast Highway al van ver staan, een keer zagen we ze een 'rijdende' porsche filmen die geparkeerd stond op een rijdende trailer met daaraan een kraan met camera, een keer zagen we een halve boerderij op het strand, een koe, een varken, een schaap, een geit, enz..., we hebben het concept nooit goed begrepen, een keer zagen we een hele voormiddag jonge koppeltjes passeren die toneeltje speelden hoe ze elkaar leerden kennen, of dat denken we toch tenminste, was erg grappig om naar te kijken. Vandaag waren er een heleboel kinderen, een volleybalnet, surfboards en strandzeteltjes met parassolletjes opgesteld en een aantal palmbomen in pot.
Om op het wandelpad te kunnen stapte ik tussen de Hollywood trailers door, waar security een oogje in het zeil hield en waar het ondertussen al heerlijk rook naar de maaltijden van de cateringzaak in opdracht.
Al snel kreeg ik het warm van het heftig klimmen in het mulle zand, de oceaan schitterde zilverkleurig door de zon die door de mist priemde en dan zag ik weer een groep dolfijnen die op en neer duikend rustig verder zwemmen, erg mooi. Lang ben ik niet gebleven, maar ik heb de tijd wel erg actief doorgebracht. Ik voel het nu zelfs een beetje in de spieren.