Thursday, October 26, 2006

loop met Evy


Een 'personal trainer' kan ik me niet permitteren, afspreken met anderen lijkt ook niet altijd te lukken, jezelf motiveren is soms moeilijk en met de stopwatch geraak ik meestal in de knoei. Maar de ideale locatie heb ik, het mooie weer ook, een sportbroekje en prima loopschoenen liggen klaar en de iPod ben ik eindelijk eens aan't updaten.

Eveline kocht er eentje voor zichzelf, Catherine kreeg er eentje rond haar 12de verjaardag en voor Alex haalde ik er nog snel een voor zijn reis naar Japan. Maar liever had hij een video-iPod, wat ik goed kon begrijpen maar daarvoor moest hij nog sparen, toch wou ik hem die lange reis laten maken met zijn lievelingsmuziek op zak, daarom was de afspraak zo: ik koop er eentje voor mezelf en hij mocht die in de zomer gebruiken, een goed plan, enkel de oortjes hebben de reis niet overleefd, de iPod werkt nog prima.

Hij had het toestelletje na de zomervakantie mooi teruggeven, maar ik had het nog maar weinig aandacht gegund, tot ik gisteren een mailtje van mijn zusje in mijn mailbox vond met "dit is hier een echte hype, echt iets voor jou, ik hoop dat het lukt!" Waar had ze het over? Ik klikte op de link en dacht onmiddellijk "ja, dit is net wat ik nodig heb!"

Ik had dat start-to-run programma al eens gevolgd in onze beginmaanden hier, op mijn eentje met het minutenschema dat ik had doorgekregen van haar, het lukte vrij goed, de hellingen in overweging genomen. Maar door onze verhuiszorgen van net een jaar geleden viel mijn hele conditie letterlijk in het water. Maar nu ben ik er weer klaar voor. Het programma bouwt het joggen langzaam op, zodat het plezierig blijft en niet ontmoedigd raakt door stramme spieren. En hoe kan dat nu plezanter dan met je persoonlijke coach die in je iPod zit, alhoewel ik liever een stoere mannenstem had gehad dan dit zeemzoete vlaamse stemmetje, maar dit terzijde, Evy is zeker goed genoeg om ermee te starten. Maar ik weet al wie het wordt als ik hele stukken kan lopen, DJ Steveboy met zijn "PodRunner Nonstop", "high-energydance-music mixes to help you groove while you move Like to run or workout to fast, energetic music?. A new mix every week to help you groove while you move, whenever, wherever, and however you work out. Produced - WeeklyAvg. file size - 60 megs.Avg. length of podcasts - 60 mins." Het toffe is hier dat je kan kiezen welke mix je neemt naargelang de beats per minuut, voor ieder zijn tempo dus. Maar zo ver ben ik nog niet, voorlopig hou ik me dus bij de vlaamse Evy.

Al een hele voormiddag probeer ik die iPod te updaten, de nieuwe iTunes versie downloaden, de library ontkoppelen van Alexs computer en synchroniseren met de mijne, of zoiets want eigenlijk begrijp ik het nog niet helemaal, abonneren op de start-to-run podcast en dan de lessen ophalen, met mijn oud computertoestel duurt dat allemaal nogal lang! (I wish I had a really fancy Macbook! dit tussen haakjes!)
En deze middag dat draaiwieltje eens ontcijferen en om nieuwe oortjes rijden.

Labels: