Thursday, November 09, 2006

"Leven" of "Overleven"

"Leven in plaats van Overleven" inderdaad, zo voel ik het ook.

Iedereen weet het wel, je leven, een relatie, een huwelijk kent zijn ups and downs. Bij ons niet anders dan bij anderen, we zijn geen uitzondering. Een groot gezin is plezant, geen kans voor verveling maar het vraagt wel om extra stress. Werksituaties en carrieres verlopen niet altijd zoals we ze gewild hadden, ook hier horen we niet bij de gelukkigen. Je kan wat, je wil wat, er is een weg, maar die zit vol opstakels, die van ons had grote rotsblokken om overheen te klauteren.

Dan kregen we het mooiste panoramisch uitzicht op onze schoot geworpen, maar niets is gratis, ook dit niet. We moesten opgeven, ons opgebouwde leefsituatie in ons vlaams dorpje, onze thuis. We moesten achterlaten, een grote hechte familie rondom ons, een tros vrienden en vertrouwelingen en heel veel vriendschap en verbondenheid.

Wat kregen we ervoor in de plaats, de kans om opnieuw te beginnen, starten vanaf nul in het Zuiden van Californie, dit als twee veertigers met vijf kinderen tussen zeven en vijftien. Een uitdaging, tof, plezant, fantastisch, een avontuur, een ervaring en alles wat maar positief is, dat probeerden we onszelf wijs te maken.
We hebben het overleefd, we zijn nu bijna twee jaar verder, er komt rust in de hele situatie, tijd om weer op te bouwen, te genieten en te te gaan leven en dat ga ik niet doen door me op te gaan sluiten in huis. Het buiten sporten doet me goed en dat kan en wil ik niet verstoppen, iedereen mag het weten, mijn lichaam vraagt om meer en dat straal ik uit. California, here I come!
Ik stel me even nog geen vragen over onze toekomst, die zorgen zijn voor later.