Wednesday, November 08, 2006

bike path

Blijkbaar kan ik niet genoeg krijgen van al dat bewegen, sport is gezond, sport doet je goed, sport is voor iedereen, ook voor moeders met opgroeiende kinderen zoals ik.
Als mama ligt dit niet altijd voor de hand, vooral als de kinderen nog klein zijn en nog meer als ze een voor een snel op elkaar volgen. Het huis buitenkomen vraagt altijd een goeie organisatie, een oppas regelen of ze meenemen, er kruipt veel tijd en energie in, vaak vallen je plannen sneller in het water dan ze gemaakt waren door onvoorziene omstandigheden, niets is voorspelbaar, vooral het tijd overhouden voor jezelf.
Maar kleine kindjes worden groot en grote kinderen vragen andere aandacht, niet minder, in tegendeel misschien wel meer, maar anders genuanceerd, niet meer constant zorgen voor maar rekening houden met.
Hun opvoeding vraagt om vrijlating, hun eigen vleugels uitslaan op zelfstandige kracht.
Nu kan ik wel eens met een gerust hart wat verder uit de buurt vertoeven, vooral tijdens de schooluren gun ik me dit voorrecht met geen enkel schuldgevoel. Zo wou ik nog wel eens mijn fiets van stal halen en met hem rondcruisen langs het strand, dat kan op het aangelegde South Bay bike path van in Malibu tot 22 miles zuidwaarts. Met twee is altijd leuker dan alleen en Hilde dacht daar net zo over, zo afgesproken, zo gedaan, van het Will Rogers State Beach tot voorbij Venice Beach in de Marina zijn we gefietst, een frappucino bij Starbucks, een verrassingsblitsbezoek bij Kristine en dan terug.
Fiets weer in de auto en drie kwartier later stond ik aan de schoolpoort.