Wednesday, May 10, 2006

Balsamic

Eindelijk blijk ik de goeie vinaigrette gevonden te hebben, het mengsel van olie, azijn en kruiden zoals ik het graag heb, op een slaatje gesprenkeld dat boven op een zacht plakje kaas ligt, samen tussen een witte 'bagel', die van het geheel een perfecte combinatie maken.
Oh ja,
dan mag ik ook de schijf tomaat niet vergeten, zongerijpt, nee nog niet uit eigen tuin, maar op kamertemperatuur vanop het aanrecht best te smaken.
Terwijl mijn tomatenplantjes stevig groeien en hun eerste bloempje openen, komen de eerste wortelenblaadjes piepen, is er van de gezaaide peterselie nog niets te zien, maar overtreffen de radijsjes met heerlijke grote volle vruchtjes. Ja, er wordt duidelijk aan geknabbeld, maar dat vinden we niet erg, we willen onze kweek graag delen met de plaatselijk fauna.
Terwijl ik dit schrijf, zit een fel blauw vogeltje zijn vleugeltjes schoon te kuisen op de rand van de balkonleuning, het vrouwtje zit te broeden in het nestkastje van de buren, of hoor ik al gepiep?