Monday, May 01, 2006

towing


Maandag 1 mei, een dag die anders werd dan verwacht.
Een hele schoolweek is Catherine op "Outdoor School" -of bos/zeeklassen- in Malibu, om 9:00am vertrokken ze met een geel schoolbusje en ik zou nog even langs de school komen om ze uit te zwaaien. Drie kwartier is wat lang om te wachten en te kort om langs huis te gaan, dus verwen ik mezelf met een bezoekje aan de Starbucks met krant. Maar dan, krijg ik geen beweging meer in de Chevy, hij valt helemaal dood, gelukkig nog op zijn comfortabele parkeerplaats.
Met een wagen die niets meer doet geraak je niet voorruit dus dat uitzwaaien kon ik alvast vergeten, daarom eerst een telefoontje naar de school of ze haar willen verwittigen.
Maar hoe geraak ik in de garage? Me laten wegtakelen! Telefoonboek gevraagd, nummer gezocht, gebeld en dan een dik uur wachten.
Eens in de garage komt die plaats me ondertussen spijtig genoeg al heel vertrouwd over. Ik doe de hele uitleg en na wat wachten volgt een diagnosestelling, de benzinepomp heeft het begeven, er moet een nieuwe in, het wordt weer een gepeperde rekening. Ze kunnen er onmiddellijk aan beginnen en na een drietal uurtjes kuieren langs alle omliggende mini-malls kan ik de kinderen goed op tijd weer afhalen aan school. Een onverwacht dagje op stap zonder kooplust en met de positieve gedachte dat het erger had gekunt.